Tirsdag den 7. februar kl. 19.30

S. Gubaidulina (1931-)

Chaconne (1962)

F. Schubert (1797-1828)

Six Moments Musiceaux Op. 94, D. 780 (1823-1828)

1. Moderato
2. Andantino
3. Allegretto moderato
4. Moderato
5. Allegro vivace
6. Allegretto

————

S. Rachmaninov (1873-1943)

Élégie Op. 3 nr. 1 (1892)

J. Haydn
(1732-1809)

Esterhazy Sonate Hob. XVI:24 i D-dur (1773)

1. Allegro
2. Adagio
3. Finale - Presto

T. Escaich (1965-)

Jeux de Doubles (2001)

Cæcilie Grønkjær Tagmose er en efterspurgt klaversolist og kammermusiker.

Hun er uddannet fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium hos Jens Elvekjær og Niklas Sivelöv, på Klaverskolen Gradus i Århus hos Martin Lysholm Jepsen og i Berlin hos Laurent Boullet. Hun har deltaget i adskillige masterclasses med verdens-pianister som Boris Berman, Malcolm Bilson, Andrzej Jasinski, Kevin Kenner, Eugen Indjic og Yonty Solomon. Cæcilie har vundet priser ved flere talentkonkurrencer, heriblandt Music Without Limits i Litauen og 1. pris ved Den Danske Steinway Festival i 2006. Hun har modtaget legater fra blandt andre Betty og Valdemar van Hauens Fond, Toyota-Fonden og Augustinus Fonden. Cæcilie har turneret i både de nordiske lande og i Kina. Hun har i øjeblikket base i København, hvorfra hun giver koncerter i hele Danmark og i udlandet.

”Cæcilie er en sand musiker og kunstner, en stærk musikalsk personlighed, som med sjælden forståelse for musikkens indhold og respekt for komponisternes intentioner formår at formidle de forskellige værker med et personligt udtryk”.

- Tove Lønskov, pianist