Tirsdag den 6. oktober kl. 19.30

1. Allegro ben moderato

2. Menuetto

3. Præludium - Tema con variazioni

Blæserkvintetten Opus Zoo er dannet i 2013 og medvirkede i 2014 i P2's Kammermusikkonkurrence. Kvintetten har et bredt repertoire og har givet koncerter i kirker og musikforeninger i hele Danmark. De har også været rundt i hele landet og spillet skolekoncerter.

I 2020 indgår Opus zoo et samarbejde med en af landets førende musikere, akkordeonisten Bjarke Mogensen med musik af Astor Piazzolla og et nyskrevet værk af Benjamin de Murashkin.

Opus Zoo's "kendingsværk" er Luciano Berios Opus Number Zoo, hvori der tales imens musikken spiller: Her udspiller sig en historie om en høne der bliver forelsket i en ræv, en hjort der overvejer verdenssituationen, en gammel mus der udøser af sin livsvisdom og 2 stolte hankatte der kives.

Ved koncerten i Musikforeningen UTZON præsenterer Opus Zoo et varieret program med værker af Carl Nielsen,  Joseph Haydn, Hedwige Chrétien, Luciano Berio samt værket “Havstokken” af Naja Scheel, dedikeret til Opus Zoo.

Vi glæder os!