Musikforeningen UTZON © 2019.  Fotos: © Ole Meyer

kl. 19.30

"Clara"

Om foreningen

Musikforeningen UTZON byder velkommen til sin første sæson!

Musikforeningen UTZON er dannet med ønsket om at sætte Jørn Utzons enestående kirkerum i Bagsværd på landkortet som koncertsted. Et sted hvor klassiske musikoplevelser og stor arkitektur udgør en enhed.

Med indvielsen af Utzonflyglet i 2009 er der blevet optimale forhold for musikudøvelse i kirkerummet. Ud over det kirkemusikalske kalder instrumentet og akustikken i rummet på kammermusikkoncerter.

Med sine varierede sæsonprogrammer og høje kunstneriske niveau henvender foreningen sig til musikinteresserede i alle aldre.

Foreningen afholder i udgangspunktet 9 årlige koncerter: 5 koncerter i forårssæsonen og 4 i efterårssæsonen - heraf 1-2 koncerter specielt for børn.

I 2019 fejrer vi Utzonflyglets 10-års jubilæum og inviterer desuden til festkoncert for komponisten og pianisten Clara Schumann i anledning af 200-året for hendes fødsel. Vi holder koncert for børn. Dertil får vi besøg af et af landets førende ensembler, Messiaen Quartet Copenhagen. Se nærmere her :

Vi ser frem til mange musikalske oplevelser i det smukke rum!