Om foreningen

Musikforeningen UTZON ser frem til at byde publikum velkommen til 5 fantastiske koncerter i foråret!

Musikforeningen UTZON er dannet med ønsket om at sætte Jørn Utzons enestående kirkerum i Bagsværd på landkortet som koncertsted. Et sted hvor klassiske musikoplevelser og stor arkitektur udgør en enhed.

Med indvielsen af Utzonflyglet i 2009 er der blevet optimale forhold for musikudøvelse i kirkerummet. Ud over det kirkemusikalske kalder instrumentet og akustikken i rummet på kammermusikkoncerter.

Med sine varierede sæsonprogrammer og høje kunstneriske niveau henvender foreningen sig til musikinteresserede i alle aldre.

Foreningen afholder i udgangspunktet 9 årlige koncerter: 5 koncerter i forårssæsonen og 4 i efterårssæsonen - heraf 1-2 koncerter specielt for børn.

Vi ser frem til mange musikalske oplevelser i det smukke rum!

William Demant logo.png
Knud_Højgaards_Fond_logo.png