Tirsdag den 4. juni kl. 19.30

Vivaldi - Koncert i D-mol

Stravinskij - Suite nr. 2

Paganini - Grande Etude

Det prisvindende dansk-lettiske ensemble CARION forfører sit publikum med helt unikke og innovative kammermusikoplevelser. CARION fascinerer med sine omhyggeligt koreograferede og dramatiserede fremførelser af klassiske og moderne værker, der tilføjer en ny visuel dimension til det traditionelle koncertformat.

“Ingen stole. Ingen musikstativer, intet. Den måde Carion fylder scenen med musikalsk og følelsesmæssigt indhold er noget helt bemærkelsesværdigt” – Allgemeine Zeitung

CARIONs friske tilgang til kammermusik har ført til roste optrædener på Europas mest prestigefyldte festivaler som Rheingau Festival, Kissinger Sommer, Beethovenfest Bonn, Bergen Festival, Tonhalle MAAG og har fået stående ovationer fra publikum i USA, Sydamerika og Fjernøsten. CARION har udgivet 6 meget anmelderroste cd'er – inklusive stjerneanmeldelser fra Gramophone og BBC magazine, priser fra dansk radio og “bedste klassiske album” i 2015 på iTunes. Men intet kan sammenlignes med deres trendsættende musikvideoer på Youtube, der fortsætter med at generere millioner af visninger, herunder den skelsættende præstation af Ligeti's Six Bagatelles, der bliver anvendt som et eksempel og en referenceoptagelse til musikstuderende over hele verden.

Billetter købes i døren fra kl. 19.00. Ved spørgsmål eller behov for forhåndsreservation, kontakt os på:

info.musikforeningenutzon@gmail.com

Musikforeningen UTZON © 2024.  Fotos: © Ole Meyer