Tirsdag den 25. februar kl. 19.30

Beethoven 250 år // Sonater for violin og klaver

Duo Damgaard-Gryesten

L. v. Beethoven (1770-1827)

Sonate i D-dur for violin og klaver, op. 12 nr. 1

E. Grieg (1843-1907)

Sonate i c-mol for violin og klaver, op. 45

J. Brahms (1833-1897)

Sonate i d-mol for violin og klaver, op. 108

B&E-3-web-2.jpg

Duo Damgaard-Gryesten er med årene blevet en af de førende danske repræsentanter for violin-klaver-konstellationen. De har koncerteret vidt og bredt i Danmark, Vietnam og på Færøerne i koncertserier ved Nordens Hus Torshavn, Grand Concert Hall Hanoi, Hue Concert Hall, Copenhagen Summer Festival, Radiohuset Kbh, Glyptotekets Sommerkoncerter, Vendsyssel Festival etc.

Benedikte Damgaard og Emil Gryesten var studiekammerater ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. De deler deres dybe passion for kammermusikken, som har resulteret i dette frugtbare musikalske samarbejde, der går tilbage til 2011.

De to medlemmer af duoen er begge en del af Statens Kunstfonds ”Unge Elite”-program – et særligt karriereudviklingsprogram som støtter den kunstneriske udvikling og den internationale karriereudvikling for de dygtigste yngre danske musikere.

Begge musikere har udmærket sig som markante solister. Benedikte har vundet Jacob Gade Violinkonkurrencen, og Emil er vinder af Nordisk Pianistkonkurrence. Hver især har de to spillet i alle større koncertsale i Danmark og turneret i de fleste europæiske lande, i USA og Fjernøsten. I sommeren 2020 venter en Kina-turné, hvor duoen spiller 10 koncerter i flere af de største byer.

I pausen byder musikforeningen på et glas