Tirsdag den 7. maj kl. 19.30

II Minuetto
III Finale: Allegro

​

Ludwig van Beethoven (1770-1827 )

Klavertrio Es-dur op. 70 nr. 2

I Poco sostenuto – Allegro, ma non troppo
II Allegretto
III Allegretto ma non troppo
IV Finale. Allegro

Pause - Musikforeningen byder på et glas

Maurice Ravel (1875-1937)

Klavertrio i a-mol

I Modéré
II Pantoum: Assez vif
III Passacaille: Très large
IV Final: Animé

Ashley Tong - violin
Dorottya Standi - cello
Jonathan Siahaan - klaver

​

Heathcliff Trio blev dannet i 2020 og etablerede sig hurtigt som et ensemble med stor kunstnerisk kvalitet. Kort efter debuterede trioen i Wigmore Hall til den sidste koncert af The Parkhouse
Award (2021). Og i 2022 vandt de 1. præmie i den 9. internationale Johannes Brahms kammermusikkonkurrence med yderligere to specialpriser, inklusive den bedste fortolkning af et stykke af Brahms.

Trioen forener deres individuelle erfaringer inden for kammermusik og stræber fortsat mod at finde den bedste måde at udtrykke sig selv og værkerne på. De har optrådt bredt over hele Europa.
I 22/23 spillede trioen koncerter på The Harrogate International Festival, K&M Festival Stavanger, Hobro Musikforening, Kammermusik Odense (transmitteret i Danmarks Radio), ChamberFest Munich
(udsendt på Bayerische Rundfunk) og The Gdansk Music Festival. I det sidste år har de optrådt i Grafenegg, Hindsgavl Festival, K&M Festival Stavanger, hvor de er udnævnt til Ensemble in Residence. Trioen blev også valgt som Britten Pears Young Artists 23/24 og spillede to udsolgte koncerter i Aldeburgh Jubilee Hall. Desuden blev de også inviteret til at optræde live for BBC3 Radio 'In tune'.

Heathcliff Trio har i øjeblikket base i København og Wien. Trioen har studeret under vejledning af Tim Frederiksen på DetKongelige Danske Musikkonservatorium på Advance Postgraduate Program, og har også deltaget i European Chamber Music Academy, hvor de blev undervist af Johannes Meissl. Yderligere har de modtaget vejledning fra Avedis Kouyoumdjian, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartet), Patrick Jüdt, Dirk Mommertz (Fauré Quartet) og medlemmer af Casals Quartet og Den Danske Strygekvartet. De er i øjeblikket på et kammermusik-postgraduate-program ved University of Music and Performing Arts i Wien med Johannes Meissl og Stefan Mendl.

​

Billetter købes i døren fra kl. 19.00. Ved spørgsmål eller behov for forhåndsreservation, kontakt os på:

info.musikforeningenutzon@gmail.com