Tirsdag den 8. juni 19.30

Maria Steinaa fløjte & Cæcilie Tagmose klaver

Adgang med coronapas

Billetter købes i døren fra kl. 19:00.

Partoutkort til 2020 giver adgang til den genopsatte koncert

Foto v. Lisbeth Holten.jpg

foto: Lisbeth Holten

2 internet Q.jpg

foto: Nikolaj Lund

S. Prokofiev (1891-1953)

Sonate i D-dur for fløjte og klaver, Op. 94 (1942-44)

C. Debussy (1862-1918)

Forspil til en Fauns Eftermiddag (1894)

F. Poulenc (1899-1963)

Sonate for fløjte og klaver (1957)

Maria Steinaa (f. 1993) begyndte at spille fløjte som ni-årig på Sankt Annæ Gymnasium, hvor hun senere også færdiggjorde det konservatorieforberedende grundkursus MGK.

I en alder af 17 år, blev hun optaget som studerende på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Maria debuterede fra solistklassen i september 2020.

Maria har assisteret i mange forskellige professionelle orkestre i både Danmark og Sverige og vandt i efteråret 2019 prøvetid som solofløjtenist i Göteborg Opera.

Derudover blev Maria i efteråret 2018 inviteret til at spille som solofløjtenist med Noord Nederlands Orkester, hvor hun blandt andet optrådte i Concertgebouw i Amsterdam.

Maria har ligeledes assisteret som solofløjtenist i Malmö opera og har derudover haft kontrakt med Det Kongelige Kapel, hvor hun gentagende gange har assisteret.

Maria har deltaget i den Internationale Carl Nielsens Fløjtekonkurrence i 2014 og 2019 og i Crusells Internationale Fløjtekonkurrence i sommeren 2017. I 2014 modtog Maria Léonie Sonnings stipendium og det store Jacob Gade Legat og har derudover modtaget flere legater fra Augustinus Fonden til lektioner med fløjtenister i udlandet. Maria modtog i 2018 Zontas kvindepris og DKDMs rejselegat til studier i Hannover. Desuden modtog Maria i maj 2019 Betty og Valdemar van Hauens Fonds legat, hvor hun som solist kvitterede med C. Reineckes fløjtekoncert i Tivolis koncertsal med orkestret Arco.
​

Cæcilie Tagmose (f. 1987) er en efterspurgt klaversolist og kammermusiker med koncerter i både ind- og udland.

Hun er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Jens Elvekjær og Niklas Sivelöv, på Klaverskolen Gradus i Århus hos Martin Lysholm Jepsen og i Berlin hos Laurent Boullet.
Hun har deltaget i adskillige masterclasses med verdenspianister som Boris Berman, Malcolm Bilson, Andrzej Jasinski, Kevin Kenner, Eugen Indjic og Yonty Solomon.
​
Cæcilie har vundet priser ved flere talentkonkurrencer, heriblandt Music Without Limits i Litauenog 1. pris ved Den Danske Steinway Festival i 2006. Hun har modtaget legater fra blandt andre Betty og Valdemar van Hauens Fond, Toyota-Fonden og Augustinus Fonden.
​
Cæcilie har turneret i både de nordiske lande og i Kina. Hun har i øjeblikket base i København, hvorfra hun giver koncerter i hele Danmark og i udlandet.
​
”Cæcilie er en sand musiker og kunstner, en stærk musikalsk personlighed, som med sjældenforståelse for musikkens indhold og respekt for komponisternes intentioner formår at formidle de forskellige værker med et personligt udtryk”.

- Tove Lønskov, pianist

Om retningslinjer:

​

Adgang mod fremvisning af coronapas.

I Jørn Utzons store kirkerum er der inden for retningslinjerne plads til at 130 mennesker kan sidde med sikker afstand. Mundbind bæres indtil man sidder ned.

​

Koncerten er uden pause og varer ca. 1 time.

Vi glæder os til at dele musikken med jer igen!