Tirsdag den 21. januar kl. 19.30

Vinterkoncert med uropførelse af Pernille Sejlund

Lysdesign: Frederik Rosenkjær // BlackBurst Lydteknik

Dopplers ny kollage screenshot.png

Vinterkoncerten "På din hånd et fnug" med vokalensemblet Dopplers og pianisten Cæcilie Tagmose er en stemningsfuld og alsidig koncert der skaber en performativ og sonisk bro mellem genrer og kunstneriske udtryk. Det gennemkomponerede program indeholder både originale ensembleværker, korsatser og soloklaversatser, der undervejs smelter ind i hinanden i fælles klangflader og overledninger, hvor elementer som koreografi, oplæsning og publikumsinteraktion udvider oplevelsespaletten.

Vinterkoncerten er spundet over den danske klassiker: "Der er ingenting i verden så stille som sne". Ud over snevejr og nordisk poesi, rummer programmet masser af eventyrlige og orientalske elementer, klokkeklang og håb for det nye år.

Dopplers og Cæcilie Tagmose har modtaget støtte fra Statens Kunstfond til et nykomponeret vinterværk af komponisten Pernille Sejlund for deres besætning. Værket "Det der var og er", et værk der lægger sig smukt ind i koncertens fortælling og klangunivers, uropføres ved koncerten i Musikforeningen UTZON.

​

Koncerten varer en times tid. Efterfølgende er Musikforeningen UTZON vært for et glas bobler.