Tirsdag den 25 januar kl. 19.30

PROGRAM

Sven-David Sandström (1942-2019)

6 Pieces

Ludwig van Beethoven (1770 - 1827)
Trio op. 70 nr. 1 “Geister-trio”:
I Allegro vivace e con brio
II Largo assai ed espressivo
III Presto

-------

Pjotr Ilítj Tjajkovskij (1840 – 1893)
Trio op. 50:
I Pezzo elegiaco (Moderato assai – Allegro giusto)
II Tema con variazioni

Trio-con-Brio-2020-by-Nikolaj-Lund-02.jpg

foto: Nikolaj Lund

Trio con Brio åbner forårssæsonen med sprudlende værker af Beethoven, Sandström og Tjaikovskij!

Trio con Brio Copenhagen betragtes af mange som en af de fineste klavertrioer i verden. Trioen blev grundlagt da de tre studerede ved Universitetet i Wien i 1999, og har nu base i København og turnerer vidt omkring i hele verden. Trioen består af de to koreanskfødte søstre, Soo-Kyung Hong (cello) og Soo-Jin Hong (violin), og Soo-Kyungs mand, den danske pianist Jens Elvekjær. De fik hurtigt ry for deres friske og nutidige tilgang til kernerepertoiret og vandt næsten alle de store konkurrencer for klavertrio. I dag høres de jævnligt på verdens førende spillesteder og koncertserier, blandt dem Carnegie Hall, Lincoln Center, Wigmore Hall, Berlin Pierre Boulez-Saal, Concertgebouw og mange flere. Førende komponister har skrevet værker til Trioen, herunder Per Nørgård, Bent Sørensens og Sven-David Sandström. Trioen har også høstet roser hos anmelderne: "En af de største opførelser af kammermusik, jeg nogensinde har mødt," skrev American Record Guide. Gramophone: "Superb ... Ethvert ensemble vil ønske at opnå denne blanding af livskraft og sikkerhed ..." Trioens seneste indspilninger af de komplette Beethoven-klavertrioer blev modtaget med den højeste kritikerros, med kommentarer som f.eks. “Jeg blev ramt af følelsen af improvisation; af tre spillere, der sammen bevæger sig fremad ind i en mærkværdig og vidunderlig ny verden...” (Gramofon). Trioen er de kunstneriske ledere af Københavns Kammermusikfestival, Kammermusik-festivalen på Lundsgaard Gods i Kerteminde og Hellerup Kammermusikforening i København. Soo-Jin spiller på en Andrea Guarneri violin, Soo-Kyung på en Grancino cello, og Jens er Danmarks første Steinway Artist.

I Jørn Utzons smukke kirkerum er der plads til at over 200 publikummer kan sidde med sikker afstand og nyde koncerten. Vi glæder os meget til at se jer! <3