Tirsdag den 24. november kl. 19.30

Klavertrio op. 70 nr. 2 i Es-dur

F. Schubert:

Klavertrio op. 99 nr. 1 i B-dur

KONCERTEN GENNEMFØRES SOM PLANLAGT!

foto: Tom McKenzie

Musikforeningen UTZON inviterer til koncert med den prisbelønnede Trio Vitruvi!

Ved koncerten opfører ensemblet to af de skønneste perler fra den klassiske musiklitteratur, nemlig Beethovens klavertrio opus 70 nr. 2 i Es-dur og Schuberts klavertrio i B-dur.

Trio Vitruvi har spillet sammen siden 2013, hvor de vakte stor opmærksomhed ved deres debut på Festspiele Mecklenburg-Vorpommerns ‘Junge Elite’ 2013 i Tyskland. Trioen vandt både 1. Pris og Publikumsprisen ved Danmarks Radio P2 Kammermusikkonkurrencen 2014. Kort tid efter vandt de endnu en 1. Pris ved Jurmalas Internationale Musikkonkurrence 2014.

Siden har Trio Vitruvi optrådt over det meste af Europa, Rusland og Kina. De har spillet koncerter i sale som Carnegie Hall, Wigmore Hall, Mariinskij Teatret, Salle Cortot, Laeiszhalle Hamborg og Schloss Grafenegg. Sammen med Adam Fischer og Danmarks Underholdningsorkester optrådte de med Beethovens Tripelkoncert i 2016, og i April 2018 udgav trioen sit debutalbum med Schuberts værker for klavertrio. Pladen blev præsenteret i Carnegie Hall i April 2018. I 2018 grundlagde Trio Vitruvi Kammerballetten, en årlig festival der fejrer kammermusik og nykoreograferet ballet. Kammerballetten vandt en Reumert i 2020 for Årets Danseforestilling. I 2021 skal trioen indspille Schuberts Forellekvintet i Tyskland med Hartmut Rohde og Matthew McDonald.

Augustinus Fonden har støttet trioen direkte med instrumentlån. Jacob la Cour spiller på en Giovanni Battista Ruggeri, bygget i Cremona 1700, og Niklas Walentin spiller på en Joannes Franciscus Pressenda / Q. Raphael bygget i Torino 1837.

Trio Vitruvi har sit navn efter den romerske arkitekt og ingeniør, Marcus Vitruvius Pollio, hvis idéer om arkitektur og natur ledte frem til hans syn på menneskekroppen som den perfekte bygning. Hans navn er mest kendt fra Leonardo da Vincis tegning ”Den vitruvianske mand”.

Ved koncerten følges alle gældende coronaregler, og i Jørn Utzons store kirkerum er der plads til at 130 mennesker kan sidde med sikker afstand.
Billetter købes i døren. Man bærer mundbind indtil man sidder ned.

Vi glæder os meget til at se jer! <3